Monday, March 16, 2009

an exciting picnic...yeyy!!!

7th March 2009, Saturday

yey yeyy gi picnic...lama giler aku tak g mandi manda kat air terjun ker, sungai ker..wahhh memang excited betul la nak g mandi manda...hmmm dahlah special day arini...heeee...aku ngan bf aku g picnic kat ulu kanching, rawang..takla jauh sangat tp mlm tu sume aku dah prepare barang2 nak g..excited bukannn?? ngeeee :p..mlm tu aku n bf aku g Giant Kota Damansara beli barang untuk picnic coz kitorang plan nak masak2 sekali dalam hutan...ermmm kitorang beli hotdog, beef patties, drinks, some vege..mlm tu jugak aku siap2kan barang utk bawak esok..excited seyhh! hmmm tido pun awal..pagi lagi aku dh bangun sebab bf aku kata suh gerak dia..gerak punya gerak rupanya dia terlelap sib baik tak lambat..aku siap-siap pakai tracksuit n t shirt nanti sampai sana bleh terus rendam..ngengg!!

sampai kat ulu kanching tu dalam kul 11+ am..kitorang mulakan pendakian..iyahhhh iyahhh :p.. tibe kat level mid aku dh slow dh walaupun excited...huhuhu :p tak larat beb tangga dia gile tinggi...dah mcm batu caves lak...hahaha :) kira kitorang naik ni agak tinggi la jugak so jumpa tempat best...letak barang kat situ aku terus je celup kaki dalam air..heeee..besttt sejuk giler air dia..best sgt masa tu..rasa cam dak kecik pun ader sebab sampai je terus g kat air..yang bf aku lak tukang kemas2 barang..heee pastu bestnyer masa tu..bf aku turun dalam air...mandi kejap hari mendung jek..

dh rendam sket2 pastu start kuarkan barang utk memasak..first sekali aku masak sayur kacang buncis...pastu masak hotdog mam dgn roti..masa masak hotdog tu tgh2 aku syiokk masak tibe2 api jd besar kelam kabut lak aku sampai hotdog terjatuh kena tanah...aduihhhh! bf aku leh gelak2 lak aku tak kira aku amik blk hotdog tu pastu aku basuh..air kan banyak...ngenggg!! pastu aku goreng la blk...heeee :p smart tak?? hahaha rugi ooo nanti...








dah makan pastu mandi lagi yeyyy!...makan kacang plak..memang enjoy la aritu..tibe2 tgh mandi ujan turun dgn lebatnya...alerrrrr baru nak syiokk sekali ujan daa..kelam kabut la aku packing brg2 cepat g kat nearest pondok..berteduh...ujan sangat lebat uke sampai aku kesejukan...kat situ ada ramia gak org yg berteduh..ni la first time aku berhujan dalam hutan...best gak tp start je bf aku cerita time2 ujan camni pacat banyak...i start to worry..mata aku pandang2 je surrounding..eee yuckkks dah la aku tak suke benda tu..eeee gerun pon ader..ujan agak lama la jugak..duk je la lepak2...

biler ujan dah teduh sket, kitorang turun blk kat tempat td pastu bf aku start buat khemah kecik nak bg lindung api jgn kena ujan..khemah kecik tu bf aku buat pakai alas tikar ikat dgn batu..huhu survival giler..heeee :p..lepas dh siap sume sebabkan ujan lebat so pewot rasa lapar lagi, masak beef patties lak..ni lagi satu tgh aku masak dgn confident nye api dia pun jd besar lagi kelam kabut sampai tergolek..kali ini aku buang jek..masak yg lain...huhuhu...apa daaa...pegang kuali pon tak betul.. :| lepas mam aku berendam jap mak aiiii air dia punyalah sejuk lepas ujan..bf aku tak berani nak turun...hahaha takut sejuk rupanya...ngengg!! air dia pon deras je aku tak berani rendam lama2 sebab memang sejukk..tak tahan..dah puas rendam aku naik..amik towel sume bf aku siap packing then kitorang gerak blk..sebab hari makin gelap kat atas tu...kena cepat2 kemas n gerak turun...lepas ujan tanah agak licin so kene careful jer..
alhamdulillah we all selamat sampai kat kereta..sejukkkk tp besttt..aku rasa puas..kalau bleh every weekend nak g camtu...hmmmm enjoyy!! thankx dear.. :)


0 comments: